Un cop més, el Sr. Pedro Lavilla, regidor del Partit
Popular a l’Ajuntament de Salou, ha tornat a ser el centre d’atenció dels
mitjans de comunicació com ja ho va ser encara no fa ni un any, quan es va
informar als grups de l’oposició per part de l’equip de govern de l’existència
de presumptes irregularitats econòmiques
en la gestió de l’Escola de Comerç de Costa, adscrita a la Regidoria de
Comerç, Mercat i Consum de la qual el Sr. Lavilla va ser el responsable polític
des de l’any 2009 fins a l’any 2011. Aquestes presumptes irregularitats
incloïen factures registrades però sense consignació pressupostària per valor
de 57.919,56 €, factures sense registrar ni conformar per valor de 28.303,28 i
factures registrades i conformades pel regidor però que ni l’ex-director ni el
tècnic varen cursar a intervenció per valor de 7.791,62.
Les contraprestacions vinculades a dites factures estaven
relacionades amb el subministrament de
productes de bijuteria per a l’Ajuntament, a una abundant correspondència en la
qual es demanava que factures per valor de 45.519,70 de maquetació i producció
gràfica es repartissin en diferents factures no superiors a 1.500,00 ja que per
aquestes quantitats no es necessita consignació pressupostària, o a un conveni
amb una productora per valor de 552.240 € per la producció de reportatges i
producció i emissió d’espots, entre d’altres qüestions.
Doncs bé, quan encara aquest afer no està resolt i s’està
a l’espera de diferents informes tècnics i jurídics al respecte, el Sr. Lavilla,
en l’actualitat responsable polític de la Regidoria d’Acció Social, ha tornat a
ser notícia. En aquesta ocasió per la publicació d’un llibre de contes,
anomenats “Cuentos de l’àvia de Salou”, en el context d’una campanya per
eradicar la falta d’autoestima entre els infants que, segons el PP de Salou, es
porta a terme: “després de detectar, per part dels educadors socials, valors
negatius d’un alt percentatge de nens i nenes...”
Doncs bé, els treballadors de serveis socials, i especialment
els educadors i educadores de l’Equip Bàsic d’Atenció Social i l’Espai Mas, han volgut deixar molt clar i
per escrit, amb el segell de l’Ajuntament de Salou, que no han fet cap
valoració tècnica sobre l’autoestima de cap sector de població ni van sol·licitar l’edició de cap llibre per
abordar la problemàtica que s’esmenta.
Tampoc ha encertat gens ni mica el Sr. Lavilla al triar
un contingut plenament vinculat a l’àrea d’Ensenyament i Infància, de la qual
no és titular, la qual cosa ha generat un malestar evident entre els socis de
govern i especialment en la regidora responsable de l’àrea per tractar-se d’un
cas evident d’invasió de competències.
Però on s’ha cobert de glòria el Sr. Lavilla és en el
malbaratament dels diners públics que el projecte ha generat. El disseny del
projecte ha costat 2.904 € quan finalment el
llibre es composa de cinc contes dels quals tres són d’accés lliure a
través de la xarxa d’internet. La factura de la carta de presentació dels
contes puja a 2.722,50 €, quan una impremta de la zona ens l’ha pressupostat
per 252,40 € sense IVA, la tirada de 2000 exemplars supera amb escreix el
nombre d’alumnes de Salou a qui va adreçat el conte i el procediment de
contractació no ha respectat els requisits marcats pel Decret d’Alcaldia de
març de 2010 sobre la tramitació dels procediments de contractació menor. Tot
això per pagar 8.591 € a dues empreses diferents que, curiosament, consten en el Registre Mercantil amb el
mateix administrador. Perquè serà?.
Article de Zacarias Henar i Moros, portaveu del Grup Municipal Socialista de Salou, publicat al CDN 1 de març de 2013.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada