3 de març 2013

A SALOU CAL UN COP DE TIMÓ


Un cop més, el Sr. Pedro Lavilla, regidor del Partit Popular a l’Ajuntament de Salou, ha tornat a ser el centre d’atenció dels mitjans de comunicació com ja ho va ser encara no fa ni un any, quan es va informar als grups de l’oposició per part de l’equip de govern de l’existència de presumptes irregularitats econòmiques  en la gestió de l’Escola de Comerç de Costa, adscrita a la Regidoria de Comerç, Mercat i Consum de la qual el Sr. Lavilla va ser el responsable polític des de l’any 2009 fins a l’any 2011. Aquestes presumptes irregularitats incloïen factures registrades però sense consignació pressupostària per valor de 57.919,56 €, factures sense registrar ni conformar per valor de 28.303,28 i factures registrades i conformades pel regidor però que ni l’ex-director ni el tècnic varen cursar a intervenció per valor de 7.791,62.

Les contraprestacions vinculades a dites factures estaven relacionades amb el subministrament de productes de bijuteria per a l’Ajuntament, a una abundant correspondència en la qual es demanava que factures per valor de 45.519,70 de maquetació i producció gràfica es repartissin en diferents factures no superiors a 1.500,00 ja que per aquestes quantitats no es necessita consignació pressupostària, o a un conveni amb una productora per valor de 552.240 € per la producció de reportatges i producció i emissió d’espots, entre d’altres qüestions.

Doncs bé, quan encara aquest afer no està resolt i s’està a l’espera de diferents informes tècnics i jurídics al respecte, el Sr. Lavilla, en l’actualitat responsable polític de la Regidoria d’Acció Social, ha tornat a ser notícia. En aquesta ocasió per la publicació d’un llibre de contes, anomenats “Cuentos de l’àvia de Salou”, en el context d’una campanya per eradicar la falta d’autoestima entre els infants que, segons el PP de Salou, es porta a terme: “després de detectar, per part dels educadors socials, valors negatius d’un alt percentatge de nens i nenes...”

Doncs bé, els treballadors de serveis socials, i especialment els educadors i educadores de l’Equip Bàsic d’Atenció Social  i l’Espai Mas, han volgut deixar molt clar i per escrit, amb el segell de l’Ajuntament de Salou, que no han fet cap valoració tècnica sobre l’autoestima de cap sector de població  ni van sol·licitar l’edició de cap llibre per abordar la problemàtica que s’esmenta.

Tampoc ha encertat gens ni mica el Sr. Lavilla al triar un contingut plenament vinculat a l’àrea d’Ensenyament i Infància, de la qual no és titular, la qual cosa ha generat un malestar evident entre els socis de govern i especialment en la regidora responsable de l’àrea per tractar-se d’un cas evident d’invasió de competències.

Però on s’ha cobert de glòria el Sr. Lavilla és en el malbaratament dels diners públics que el projecte ha generat. El disseny del projecte ha costat 2.904 € quan finalment el  llibre es composa de cinc contes dels quals tres són d’accés lliure a través de la xarxa d’internet. La factura de la carta de presentació dels contes puja a 2.722,50 €, quan una impremta de la zona ens l’ha pressupostat per 252,40 € sense IVA, la tirada de 2000 exemplars supera amb escreix el nombre d’alumnes de Salou a qui va adreçat el conte i el procediment de contractació no ha respectat els requisits marcats pel Decret d’Alcaldia de març de 2010 sobre la tramitació dels procediments de contractació menor. Tot això per pagar 8.591 € a dues empreses diferents  que, curiosament,  consten en el Registre Mercantil amb el mateix administrador. Perquè serà?.

Article de Zacarias Henar i Moros, portaveu del Grup Municipal Socialista de Salou, publicat al CDN 1 de març de 2013.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada